Организацията, мобилизацията, съсредоточаването, сплотяването, концентрирането на възможности, мисли, идеи, енергия в единен и добре смазан механизъм, стоят в основата на успеха. Няма как да съществува проспериращ бизнес, няма как да се осъществи значим проект, няма как да се постигне напредък в каквато и да било сфера на живота без ред, без ясен план как стъпка по стъпка да се извърви пътят до целта. Няма как да се създаде, роди или построи нещо успешно, ако то се положи върху основите на хаоса, на безпорядъка, върху основите на нехайността. Ние смятаме, че успешните хора са тези, подвластни на рациото, тези, които мислят, които имат ясна идея какво искат и как биха могли да го постигнат чрез ресурсите, с които разполагат. Успешните хора са тези, които планират, които организират времето и силите си и следват плана си като предначертана карта. Ето защо ще се опитаме да ви дадем 12 съвета, които стоят в основата на добрата организация, която пък е предпоставка за гарантиран успех и увеличена продуктивност.
1.Поставете си ясни цели и се опитайте да си отговорите на няколко съществени въпроса – какво умея да правя; какво обичам да правя; колко съм добър в това, което правя или в това, което обичам; какво още трябва да науча. Когато сте сигурни в това, което искате да постигнете, създайте си план за действие как бихте могли да го постигнете.
2.Създайте си собствена скала, чрез която да измервате напредъка си в зависимост от това, с което са занимавате и което целите да постигнете. Това ще ви даде възможност регулярно са проследявате прогреса си, да отчитане позитивите и негативите. Ако например се занимавате с някакъв вид търговия, фиксирайте определен брой продажби като неуспешен, средно успешен, успешен. Регистрирайте всяка продажба в предназначен за целта списък и в края на всеки месец, както се казва, теглете чертата и оценете какво сте постигнали.
3. Поставяйте си реални цели – една от грешките, които много хора допускат, е надценяването на собствените им способности и невъзможността за реална преценка на състоянието, в което се намират, на капацитета, който имат, на времето, с което разполагат. Не бъдете от тях. Опитайте се да погледнете трезво над нещата и да оцените реалните ресурси, с които разполагате.
4. Съставете списък на задачите, които трябва да изпълните за деня, седмицата или месеца. Степенувайте ги по важност, по трудност, по неотложност. Вие преценете.
5. Довършвайте започнатото – когато се фокусирате върху конкретна задача, доведете я докрай. Не прескачайте от задача на задача, това води до излишно разпиляване на енергията ви.
6. Стремете се винаги да бъдете фокусирани – тази точка е свързана с предходната. Фокусът е изключително важен за добрия краен резултат. Разпиляването на енергията ви, прелитайки от цвят на цвят, води до загуба на концентрация, до излишно разсейване и недостатъчна продуктивност.
7. Записвайте! – винаги, когато планирате нещо, било то деня си, работната си седмица, работния график или друго, е добре планът ви да е не само в ума ви, но и в тефтера ви, така няма шанс да пропуснете някоя съществена точка, неизпълнението на която би провалила целия положен до момента труд.
8. Отмятайте вече постигнатите цели или приключени задачи – задраскването, отмятането, премахването на вече решените казуси, носи удовлетворение от добре свършената работа и ви дава възможност с един поглед на списъка да разберете колко още ви остава до финализирането на проекта, до постигането на целта, до разрешаването на проблема.
9. Разберете какво ви разсейва и се опитайте да го дистанциране от себе си – всичко, което ви разсейва, отнема от времето ви, което е ценен ресурс, който обаче не се възстановява и не може да се купи с пари, но за сметка на това, инвестирано в правилната посока, би могло да ви спечели пари.
10. Оптимизирайте пространството около себе си – чистотата, добрата подредба, практичността и удобството са в основата на добрите резултати. Не допускайте хаос около себе си! Неорганизираността на пространството би могла да доведе до спад на силите ви. Понякога е твърде изморително и отегчително с часове да търсиш нещо, което е необходимо за успешното извършване на работата ти. Хаосът е способен да те демотивира. Подреди документите си в папки; при работата си с компютър използвай приложения, които биха могли да систематизират информацията ти, да я организират в определен ред, възползвай се от това. С две думи – улесни достъпа си до необходимите принадлежности, улесни достъпа си до необходимата информация. Пазарът непрекъснато ни залива с артикули, които улесняват конкретни дейности, свързани с ежедневието ни. Открий тези, които ще улеснят твоето.
11. Създайте си режим, който да спазвате – когато се настроите на определена честота, когато си изградите навици или изпълнявате определени ритуали и практики, е много по-лесно да влезете в определен коловоз, да тръгнете по определена пътека, която да ви отведе до желаната цел.
12. Създайте около себе си приятна атмосфера – продуктивността е пряко обвързана и зависима от вашето ментално и физическо спокойствие. Разберете какво ви отпуска, какво ви мотивира, какво ви успокоява и го внедрете в окръжаващата ви среда – запалете си свещи или арома лампа, пуснете си тиха музика, декорирайте пространството с любими сувенири, в любими цветове, сипете си чаша вино или топъл чай. Превърнете мястото, в което творите, в истински свое. Превърнете го в място за продуктивност и развитие.